دستگاه جوش لوله پلی اتیلن دستی

توسط0
1938
دستگاه جوش لوله پلی اتیلن دستی

فهرست مطالب

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن دستی | قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن دستی

دستگاه جوش پلی اتیلن دستی لب به لب یا بات فیوژن دستی برای لوله ها و اتصالات پلی اتیلن به پلی اتیلن مناسب است. شرکت آب صنعت روتن کار با بیش از سی سال تجربه  اقدام به طراحی و ساخت دستگاه جوش پلی اتیلن دستی با کیفیت بالا هم در محل کار و هم در کارخانه نموده است.

ویژگی های دستگاه جوش پلی اتیلن دستی روتن کار

  • وزن کم و حمل آسان
  • امکان استفاده در فضای باز و داخل حفره
  • دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش
  • کاربری آسان و قابل استفاده برای افراد کم تجربه

تئوری همجوشی حرارتی این است که دو سطح را تا دمای تعیین شده گرم می کنند و یک منطقه مذاب ایجاد می کنند و سپس با اعمال نیرو آنها را با هم ذوب می کنند.

این فشار جریان مواد ذوب شده را امکان پذیر می کند و در نتیجه اختلاط و درهم تنیدگی مولکول های زنجیره بلند و در نتیجه همجوشی ایجاد می شود.هنگامی که ماده پلی اتیلن گرم می شود، ساختار مولکولی از حالت کریستالی به حالت آمورف تبدیل می شود.هنگامی که فشار فیوژن اعمال می شود، مولکول های هر قطعه پلی اتیلن مخلوط می شوند. با سرد شدن اتصال، مولکول ها به شکل کریستالی خود باز می گردند، رابط های اصلی از بین می روند و دو لوله پلی اتیلن به یک واحد همگن تبدیل می شوند. نتیجه یک اتصال قوی و کاملاً بدون نشتی ایجاد می شود.

قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن دستی

قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن دستی تولید شده درشرکت آب صنعت روتن کار بسیار مناسب و رقابتی می باشد. شرکت روتن کار با بکارگیری دانش داخلی و نیروی انسانی متخصص در زمینه تولید دستگاه جوش پلی اتیلن ، توانسته هزینه های تولید دستگاه جوش پلی اتیلن دستی را تا حد زیادی زیادی کاهش دهد.

برای اطلاع از قیمت های بروز و دریافت مشاوره ، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان روتن کار در تماس باشید.

تلفن(داخلی ۳۵۰): ۰۲۶۹۱۰۰۳۳۵۰
تلفن کارخانه: ۰۲۶۴۴۵۸۳۸۹۹
واتس آپ : ۰۹۰۵۱۳۰۰۶۷۶

ایمیل: info@rothencarshop.com

لیست قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن روتن کار ۱۴۰۱

دستگاه جوش پلی اتیلن دستی دارای دو فک دستی کشویی و مکانیکی می باشد و به همراه شاسی، رنده،  اتو، گیره،ظرف رنده و اتو عرضه می شود.

طرز کار دستگاه جوش پلی اتیلن دستی

نگهداری لوله با گیره : قطعات لوله به صورت محوری نگه داشته می شوند تا تمام عملیات های بعدی روی آنها انجام شوند. لوله را با محور بلند بالا و پایین داخل دستگاه قرار دهید.

طراز کردن : برای ایجاد سطوح موازی تمیز و موازی عمود بر خط مرکزی لوله ها و حذف اکسیداسیون سطحی مواد، انتهای لوله باید رو به رو باشد. قسمت لوله‌کشی را به سمت انتهای آن قرار دهید تا زمانی که فیسر روی استاپ‌ها پایین بیاید و بین فک‌ها قفل شود. انتهای لوله باید با یکدیگر هم تراز باشند تا عدم تطابق یا کم بودن دیواره لوله به حداقل برسد.

گرمایش: یک الگوی مذاب که به داخل لوله نفوذ می کند باید در اطراف هر دو انتهای لوله تشکیل شود.

اتصال : الگوهای مذاب باید با نیروی مشخصی به هم وصل شوند. نیرو باید در اطراف ناحیه رابط ثابت باشد.

نگه داشتن : اتصال مذاب باید با نیروی مشخصی بی حرکت نگه داشته شود تا زمانی که به اندازه کافی خنک شود.

برای خرید دستگاه جوش ورق ژئوممبران با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جوش لب به لب لوله ها با استفاده از دستگاه جوش پلی اتیلن دستی

با توجه به استاندارد ASTM F2620، اتصال لوله‌ها و اتصالاتی که قطر خارجی یکسانی دارند اما ضخامت دیواره  متفاوتی دارند(متفاوت با یک DR استاندارد یا بیشتر) امکان پذیر است.

توصیه می شود که از رویه‌های پذیرفته‌شده صنعت پیروی کنید که اختلاف ضخامت دیواره نباید از ۲۶% تجاوز کند . تفاوت ضخامت دیوار بیش از این توصیه ممکن است باعث افزایش تنش شود که می تواند کیفیت اتصال همجوشی را برای مقاومت در برابر حوادثی مانند نوسانات فشار و بارگذاری خارجی که ممکن است جوش هایی با ضخامت دیواره یکسان را تحت تأثیر قرار ندهند، ایجاد کند.

به عنوان مثال: لوله یا اتصالاتی که ضخامت دیواره آنها ۱ اینچ است به لوله یا اتصالاتی با ضخامت دیواره ۰٫۷۴ اینچ یا ۱٫۳۵ اینچ جوش داده می شود تا درجه فشار کامل حفظ شود.

درج های گیره ای را نصب کنید

گیره مناسب برای لوله ای که در حال ذوب شدن است را انتخاب و نصب کنید.

لوله ها را تمیز کنید.

قبل از نصب لوله های پلی اتیلن را تمیز کنید. این کار را با یک پارچه غیر مصنوعی تمیز، خشک و بدون پرز مانند پنبه به پایان می رسد. اگر آلودگی را نمی توان از این طریق پاک کرد، لوله را با آب و یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی بشویید تا آلودگی از بین برود.

اگر آلودگی، مانند روغن میله، پس از برش به انتهای لوله منتقل شد، از ایزوپروپیل الکل ۹۰ درصد یا بیشتر روی یک پارچه تمیز یا دستمال مرطوب ایزوپروپیل در انتهای لوله برای تمیز کردن آلودگی استفاده کنید. در صورت لزوم می توان از برس های اسکراب موی پلاستیکی استفاده کرد. از صابون یا حلال های پاک کننده استفاده نکنید.

قرار دادن لوله در دستگاه جوش :

داخل و خارج انتهای لوله هایی که قرار است ذوب شوند را تمیز کنید.

فک های بالایی را باز کنید و لوله را در هر جفت فک با درج های قابل اجرا با محور بلند بالا و پایین نصب کنید.

اجازه دهید انتهای لوله حدود ۱ اینچ از روی فک ها بیرون بزند. فک بالا را ببندید اما بیش از حد سفت نکنید.

رنده لوله پلی اتیلن برقی

رنده لوله پلی اتیلن دارای تیغه هایی از جنس فولاد آبدیده می باشند. بلوک بر روی بلبرینگ می چرخد و توسط یک موتور الکتریکی زنجیر را می چرخاند (محصور در روان کننده). هنگام کار در محیط های خطرناک، از رنده های دستی استفاده کنید.

رنده دارای دسته ای است که روی میله راهنما در جای خود قرار می گیرد. دسته باید بیرون کشیده شود تا قفل باز شود و رنده آزاد شود.

با رنده دو سر لوله تراشیده می شود تا سطحی صاف و بدون ناهمواری برای جوش لب به لب داشته باشیم.

تعیین موقعیت لوله در دستگاه جوش پلی اتیلن دستی

توجه : اطمینان حاصل کنید که تمام کثیفی ها و آلودگی ها از انتهای لوله قبل از رو به رو شدن پاک شده است.

گام یک : هنگامی که رنده در موقعیت قرار دارد، از دسته اهرمی استفاده کنید تا انتهای لوله را در مقابل رنده به هم نزدیک کنید و شکاف بین توقف رنده و فک های بستن لوله را تماشا کنید. دستگیره های گیره لوله را با دست ببندید تا مقاومت محکمی احساس شود. بیش از حد سفت نکنید.

گام دوم: قفل را باز کنید و رنده را بردارید. مطمئن شوید که براده ها از ناحیه همجوشی خالی هستند. انتهای لوله های رو به رو را لمس نکنید.

مرحله سوم: هر دو انتهای لوله را برای جدا شدن کامل بررسی کنید.

تراز بودن لوله را بررسی کنید.

گام یک : انتهای لوله را با نیروی کافی کنار هم قرار دهید تا بر هر گونه کشش یا اصطکاک لوله در سیستم غلبه کنید.

گام دوم : تراز مناسب را بررسی کنید. اگر ناهمترازی وجود دارد، با سفت کردن گیره در جهت مناسب دستگاه جوش را تنظیم کنید و لوله‌ها را دوباره قرار دهید. برای حفظ استحکام کامل اتصال، نباید بیش از ۱۰ درصد ضخامت دیواره در ناهماهنگی وجود داشته باشد.

هشدار : هنگام بستن، دستگیره های گیره را بیش از حد سفت نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب به دستگاه شود. بررسی کنید که آیا بین فک بالا و پایین فاصله وجود دارد یا خیر. اگر دو فک با هم تماس دارند، به سفت کردن ادامه ندهید.  انتهای لوله را تحت فشار همجوشی به هم نزدیک کنید تا لغزش را بررسی کنید.

دمای اتوی لوله پلی اتیلن را بررسی کنید.

دمای گرمایش نادرست می تواند منجر به اتصالات همجوشی مشکوک شود. صفحات دستگاه اتو لوله پلی اتیلن را به صورت دوره ای در مکان های مختلف با یک پیرومتر بررسی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. دمای سطح هیتر فیوژن لب به لب باید حداقل ۴۰۰ درجه فارنهایت، بهینه ۴۲۵ درجه فارنهایت، حداکثر ۴۵۰ درجه فارنهایت باشد.

نکته: دماسنج صفحه روی اتو دمای داخلی را نشان می دهد که با دمای واقعی سطح متفاوت است.

هشدار: هیتر ضد انفجار نیست. کارکرد هیتر در محیط های خطرناک بدون رعایت احتیاطات ایمنی لازم منجر به انفجار و مرگ می شود.

گام یک : آداپتورهای بخاری را از نظر آسیب به پوشش، حلقه های تجمع پلاستیکی و عیوب سطح بررسی کنید. این شرایط می تواند باعث همجوشی ضعیف شود.

گام دوم : دمای هیتر یا اتو لوله پلی اتیلن را با ارجاع به قرائت دماسنج شماره گیری بررسی کنید. بخاری را بین انتهای لوله قرار دهید.

گرم کردن لوله

گام یک : در حالی که اتو بین انتهای لوله قرار دارد، لوله یا انتهای اتصالات را در تماس کامل با اتو قرار دهید تا از نشستن مناسب اطمینان حاصل کنید. در حالی که در چرخه گرمایش هستید، بادامک قفل را در موقعیت درگیر قرار دهید.

گام دوم : تماس را بدون فشار حفظ کنید، در حالی که یک مهره از پلی اتیلن مذاب بین بخاری و لوله یا انتهای اتصالات ایجاد می شود. حرارت دادن انتهای لوله را تا رسیدن به حداقل اندازه مهره مذاب ادامه دهید.

ادغام لوله و حداکثر زمان حذف صفحه اتو

گام یک : هنگامی که دانه های مذاب اندازه مناسبی پیدا کردند، بخاری را بردارید، به سرعت انتهای ذوب شده را بررسی کنید که کاملا صاف و ذوب شده باشد.

گام دوم : اگر سطوح ذوب شده قابل قبول و در یک حرکت مداوم هستند، انتهای آن را به هم نزدیک کرده و نیروی اتصال کافی برای تماس مهره ها اعمال کنید.

سطح مذاب مقعر غیرقابل قبول است. این نشان دهنده فشار در هنگام گرم شدن است. اجازه دهید انتهای ذوب شده خنک شود و از نو شروع کنید.

حداکثر زمان حذف صفحه اتو

حداکثر زمان حذف صفحه اتو

ظاهر مذاب مقعر غیرقابل قبول

ظاهر مذاب مقعر غیرقابل قبول

 

سطح مذاب مقعر دارای یک لبه برجسته در قطر داخلی و خارجی انتهای لوله گرم شده است. ظاهر مذاب مقعر غیرقابل قبول است .

استفاده اختیاری از آچار گشتاور

پس از اتمام چرخه گرمایش، بخاری را بردارید و به سرعت نیروی همجوشی را با دسته اهرمی اعمال کنید.

خنک کردن اتصال جوش داده شده

اتصال مذاب را تحت فشار همجوشی بی حرکت نگه دارید تا به اندازه کافی خنک شود. خنک کردن تحت فشار قبل از خارج کردن از دستگاه فیوژن لب به لب برای دستیابی به یکپارچگی اتصال مهم است. فشار همجوشی را بر روی انتهای اجزای لوله‌کشی برای حداقل ۱۱ دقیقه در هر اینچ از دیواره لوله حفظ کنید. تا ۳۰ دقیقه یا بیشتر پس از خارج کردن از دستگاه فیوژن، از استرس زیاد مانند کشیدن، نصب یا جابجایی خشن خودداری کنید.

حداقل زمان خنک کننده (در دقیقه)

حداقل زمان خنک کننده (در دقیقه)

لوله را بردارید و بررسی کنید

گام یک : بعد از اینکه لوله به اندازه کافی خنک شد، نیروی بسته را روی دسته اهرم اعمال کنید و بادامک های قفل را به سمت پایین فشار دهید تا در موقعیت باز شده قرار گیرند.

لوله را بردارید و بررسی کنید

گام دوم :  دستگیره های گیره را به اندازه ای باز کنید که بتوان آنها را به سمت بیرون چرخاند. لوله را از دستگاه بیرون بکشید و برای همجوشی بعدی آماده شوید. اتصال را بررسی کنید و اگر باید دوباره انجام شود، از راهنمای عیب یابی برای تعیین مشکل و انجام تنظیمات قبل از فیوژن بعدی استفاده کنید.

بازرسی اتصال فیوژن  لب به لب

قانون طلایی

اگر شک دارید، آن را قطع کنید و دوباره شروع کنید.

مهره دوتایی باید روی سطوح مجاور بغلتد و به طور یکنواخت گرد و از نظر اندازه در اطراف اتصال ثابت باشد. همه مهره ها لزوما اندازه یکسانی ندارند. شکاف بین مهره ها نباید کمتر از دیواره لوله باشد.

 

منبع :  https://isco-pipe.com/wp-content/uploads/2019/10/2018-ISCO_FusionManual_final.pdf

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن دستی چیست ؟

این دستگاه جوش برای اتصال لب به لب انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن بکار برده می شود. دستگاه جوش لوله پلی اتیلن دستی دارای دو فک می باشد که به همراه رنده ، اتو ، گیره ، فلنج گیر، ظرف رنده و اتو به فروش می رسد.

قیمت دستگاه جوش لوله پلی اتیلن دستی چقدر است ؟

شرکت آب صنعت روتن انواع دستگاه جوش پلی اتیلن دستی در سایزهای مختلف را با قیمت بسیار رقابتی تولید می نماید. برای طالاع از قیمت بروز دستگاه جوش می توانید لیست قیمت شرکت روتن را مشاهده نمائید یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

54321
(1 راي. ميانگين 5 از 5)
نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما