اجرای لوله کشی پلی اتیلن

اجرای لوله کشی پلی اتیلن

اجرای لوله کشی پلی اتیلن

لوله کشی پلی اتیلن در پروژه های انتقال آب، کشاورزی، صنعتی وعمرانی کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی لوله کشی برای انتقال انواع سیال استفاده می‌شود. هر سیالی ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین برای هر سیال لوله مخصوص به آن انتخاب می‌شود. مسلم است که با تغییر نوع لوله و اجرای لوله کشی متفاوت است.

برای درخواست اجرای پروژه لوله کشی پلی اتیلن خود از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن(داخلی ۳۵۰): ۰۲۶۹۱۰۰۳۳۵۰
تلفن کارخانه: ۰۲۶۴۴۵۸۳۸۹۹
واتس آپ : ۰۹۰۵۱۳۰۰۶۷۶

انواع لوله کشی های پلی اتیلن

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

این نوع لوله ‌کشی تقریبا آسان ترین نوع لوله‌کشی است. در گذشته برای این نوع لوله‌کشی از لوله گالوانیزه استفاده می‌شد. دو خط لوله سرد و گرم به موازات هم در این لوله کشی اجرا می‌شود و به همین دلیل به آن لوله کشی سرد و گرم گفته می‌شود. لوله کشی سرد و گرم امروزه با استفاده از لوله‌های پلی پروپیلن انجام می‌گیرد. لوله کشی با استفاده از این نوع لوله کار را برای بسیاری از مجریان آسان نموده است. در کنار این لوله لوله‌هایی با اتصالات کوپلی که اصطلاحا به آن لوله‌های پنج لایه گفته می‌شود وجود دارد که به دلیل قیمت بالای آن در بسیاری از ساختمان‌ها اجرا نشده است اما استفاده از آن رو به گسترش است. در دنیا انواع لوله ‌کشی آب وجود دارد. مانند لوله کشی مسی. اما در ایران رایج ترین نوع لوله ‌کشی همان لوله‌های پلیمری است.

 

لوله‌کشی فاضلاب

برای انتقال فاضلاب بهداشتی و همچنین فاضلاب خاکستری ساختمان از لوله‌های مختلفی استفاده می‎شود. در گذشته برای این نوع لوله‌کشی از چدن استفاده می‌شد. چدن با توجه به مقاومتی که در آن زمان نسبت به بقیه اجناس داشت تا مدت‌ها از مواد اولیه لوله ‌کشی فاضلاب بود. بعد از اینکه لوله پلیکا با کیفیت مرغوب و استاندارد به بازار آمد، لوله‌های چدنی جای خود را به لوله‌های پلیمری دادند. این لوله‌ها اجرای ساده و مقاومت مناسب را برای لوله‌کشی فاضلاب داشتند. اما از طرفی این لوله‌ها در برابر گرما مقاومت خود را از دست داده و در آتش سوزی ها مشکل ساز می‌شدند. این مشکل با تغییر ساخت ساختمان‌ها و استانداردها برای پوشیده شدن لوله‌های فاضلاب برطرف شد. امروزه لوله‌ پلی اتیلن و پوش فیت هم بخش بزرگی از لوله‎های مصرفی را به خود اختصاص داده اند که با توجه به نظر مهندس طراح و همچنین برآوردهای اقتصادی، لوله‌های مورد استفاده انتخاب می‌شوند.

برای خرید دستگاه اتو لوله پلی اتیلن با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

لوله کشی گاز خانگی و تجاری

لوله کشی گاز خانگی و تجاری توسط مجریانی انجام می‌گیرد که مجوز لازم برای اجرا را از طرف نظام مهندسی ساختمان دارند. این لوله‌کشی باید توسط افراد مجرب و جوشکاران حرفه‌ای لوله انجام گیرد. مساله ایمنی این نوع لوله ‌کشی آن را به عنوان حساس ‌ترین نوع لوله ‌کشی در ساختمان برگزیده است. لوله ‌کشی گاز خانگی و تجاری باید با استفاده از لوله‌های مانیسمان (بدون درز) و یا لوله‌های درزدار رده سنگین انجام گیرد. بعد از لوله‌کشی، صحت اجرای آن توسط ناظر نظام مهندسی تایید می‌شود. لوله‌ کشی گاز خانگی به فشار ۱/۴ پوند بر اینچ مربع و لوله کشی تجاری به ۱/۴ تا ۲ پوند بر اینچ مربع اطلاق می‌شود.

برای اطلاع از قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن دستی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

لوله‌کشی شوفاژ و موتورخانه

موتورخانه یک ساختمان قلب تپنده یک ساختمان است و انرژی لازم را برای ایجاد شرایط محیطی مناسب در ساختمان برای ساکنین ایجاد می‌‌کند. موتورخانه از تجهیزاتی تشکیل شده است که برای انتقال آب بین آن‌ها و تکمیل فرآیند نیازمند لوله‌ کشی است. برای لوله‌کشی موتورخانه و آب در گردش آن همواره از لوله‌های سیاه استفاده می‌شود. لوله‌های سیاه باید توسط یک جوشکار لوله به هم متصل شود و لوله ‌کشی باید توسط افراد مجرب انجام گیرد. لوله ‌کشی موتورخانه باید کاملا دقیق و قابل ردیابی باشد و تا قسمت رایزرهای مربوط به هر بخش علامت‌ گذاری شود. مجریان این نوع لوله‌ کشی باید کمال سلیقه و زیبایی را در اجرای آن رعایت نمایند تا هم عمر موتورخانه افزایش یابد و هم تعمیر و نگهداری آن ساده و کم هزینه تر شود.

برای خرید دستگاه جوش بات فیوژن و دریافت مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

لوله کشی صنعتی آب

لوله‌کشی صنعتی آب با استفاده از لوله‌های فولادی و یا پلی اتیلن انجام می‌شود. همانطور که از اسم این نوع لوله ‌کشی مشخص است، این نوع لوله‌ کشی در مراکز صنعتی و غیر از ساختمان‌های مسکونی و تجاری و عمومی انجام می‌گیرد. ویژگی این نوع لوله ‌کشی و تمایز آن با لوله‌ کشی‌های دیگر اول از همه آب مورد استفاده است که آبی غیر از آب آشامیدنی است. همچنین این نوع لوله‌ کشی قطر بزرگتری نسبت به لوله‌ کشی خانگی دارد. این نوع لوله‌ کشی در کارخانه‌ها، مزارع کشاورزی و همچنین خطوط انتقال اب انجام می‌گیرد. برای اجرا این نوع لوله ‌کشی در مکان‌هایی که آب آن شور است معمولا از لوله‌های پلی اتیلن استفاده می‌شود.

فروشگاه اینترنتی روتن کار فعال در زمینه فروش دستگاه جوش لوله پلی اتیلن می باشد.

لوله کشی گاز صنعتی

لوله ‌کشی گاز صنعتی شامل لوله ‌‌کشی لوله‌هایی است که فشار گاز درون آن بین ۲ تا ۶۰ پوند بر اینچ مربع است. برای این نوع از لوله‌های فولادی رده سنگین و یا لوله‌ های پلی‌اتیلن با جوش الکتروفیوژن استفاده می‌شود. اجرای این نوع لوله ‌کشی نیازمند مجوز از وزارت صنعت و معدن است. در لوله‌ کشی فولادی گاز صنعتی، جوشکاری خاصی انجام می‌شود و حتما باید توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه که به آنها جوشکار کد گفته می‌شود بهره‌گیری کرد. لوله‌ کشی پلی‌اتین گاز برای انتقال گاز به علمک ساختمان‌ها استفاده می‌شود. لوله کشی صنعتی در ساخت پست تقلیل گاز، لوله ‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، لوله‌های خاص که نیازمند ایمنی بالا است و لوله‌های انتقال گاز از پست تقلیل به منازل اجرا می‌شود.

مزایای لوله کشی پلی اتیلن چیست؟

لوله های پلی اتیلن قابلیت کاربری در سطح زمین و زیر زمین به حالت مدفون را دارند. از طرفی امکان استفاده از این متریال در محیط های مرطوب و به حالت شناور نیز وجود دارد. به همین علت در سازه های دریایی نیز از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود. این لوله ها بیش از ۵۰ سال بدون آسیب باقی می مانند. دوام و طول عمر بالای پلی اتیلن اصلی ترین مزیت آن است. کاربردهای پلی اتیلن به علت مزایای فوق العاده آن هر روز بیشتر می شود. برخی از این مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن در تاسیسات عبارت است از:

• وزن سبک
• مقاومت در برابر خوردگی
• مقاومت در برابر پوسیدگی
• مقاومت در برابر سایش و ضربه
• خاصیت انعطاف پذیری بالا
• خاصیت جمع شوندگی مناسب
• قابلیت اتصال بسیار محکم لوله کشی پلی اتیلن
• مقاومت عالی در برابر رانش زمین و زمین لرزه
• مقاومت بالا در برابر اشعه فرا بنفش خورشید
• دارا بودن خصوصیات هیدرولیکی بسیار مناسب
• تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه

بیشتر بخوانید: قیمت لوله پلی اتیلن

لوله کشی پلی اتیلن در پروژه های آبرسانی

در ۵۰ سال گذشته استفاده از لوله های پلی اتیلن در تاسیسات شهری و خطوط انتقال آب افزایش یافته است. هزینه اجرایی لوله کشی آب با این محصول بسیار کمتر است. پلی اتیلن به دلیل عدم رسوب گیری و عدم خوردگی مناسب ترین لوله در تاسیسات شهری است که تعمیر و نگهداری از آن نیز بسیار ساده تر است.

لوله کشی پلی اتیلن در پروژه های انتقال فاضلاب و پسماندها

این محصول مقاومت زیادی در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی دارد. بنابراین یکی از کاربردهای اصلی لوله های پلی اتیلن برای انتقال پساب کارخانه های صنعتی است. جمع اوری صحیح فاضلاب و انتقال سیالات به لحاظ بهداشت محیط و آلودگی خاک اهمیت زیادی دارد. اتصالات لوله کشی پلی اتیلن بسیار قوی و بدون نشتی هستند.

لوله کشی پلی اتیلن در پروژه های لایروبی

یکی دیگر از کاربردهای لوله های پلی اتیلن در سیستم های انتقالی سیالات در پروژه های لایروبی است. با توجه به انعطاف پذیری و مزایای لوله های پلی اتیلن همواره کاربردهای جدیدتری از این محصول به بهره برداری می رسد. در سالهای اخیر لوله کشی پلی اتیلن در همه پروژه های لایروبی صورت گرفته است.

کاربرد لوله های پلی اتیلن در سیستم های اطفاء حریق نیروگاهی

با توجه به غملکرد فوق العاده پلی اتیلن، استفاده از این لوله ها در اتصالات پروژه های آتش نشانی پالایشگاه ها و نیروگاه های پتروشیمی، بهترین انتخاب است. این متریال در برابر سایش و ضربه بسیار مقاوم است. به همین دلیل استفاده از اتصالات پلی اتیلن در مراکز مهم توصیه می شود.

کاربرد لوله های پلی اتیلن در فرودگاه ها

لوله کشی پلی اتیلن برای سیستم های ارتباطی در فرودگاه ها کاربرد گسترده ای دارد. علاوه بر مدیریت انتقال آب و جمع آوری فاضلاب و باران، لوله کشی های تک جداره و دو جداره پلی اتیلن برای کابل های برق، تلفن و سایر تاسیسات ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای لوله گذاری با پلی اتیلن کم هزینه، با دوام و راحت تر است.

خدمات لوله کشی پلی اتیلن در پروژه های شهری

بدون تردید کاربرد لوله های پلی اتیلن بسیار گسترده تر از چیزی است که عنوان شد. در سازه ها و تاسیسات شهری و در پروژه های شهرسازی نیز به وفور از لوله های پلی اتیلن در سیستم لوله کشی ساختمان استفاده می شود. صنعت ساختمان سازی مدیون پلیمرها و به خصوص انواع لوله های پلی اتیلن است. بدوت وجود این لوله های همه کاره، هزینه نصب و اجرای لوله کشی های آب و فاضلاب بسیار بیشتر می شد. از سویی به دلیل سهولت نگهداری و مقاومت بالای پلی اتیلن، بسیاری از هزینه های تعمیراتی بعدی کاهش می یابد. برخی از متداول ترین کاربرد لوله کشی پلی اتیلن در تاسیسات عبارتند از:

• کاربرد لوله پلی اتیلن در لوله کشی شوفاژ و گرمایش از کف
• کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در کاورینگ کاورینگ کابل های برق , مخابرات و فیبرهای نوری
• کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم حمل و نقل جاده ای، راه‌آهن و قطار شهری
• کاربرد‌ لوله پلی اتیلن در محل‌های دفن زباله
• لوله کشی پلی اتیلن در فضای سبز شهری، آبیاری، آبنماها و جمع‌آوری آب‌های اضافی
• کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع کشاورزی، انتقال کود و سموم کشاورزی
• کاربرد لوله پلی اتیلن در زهکشی و تاسیسات شهرسازی
• لوله پلی اتیلن در نیروگاه برق , نیروگاه هسته‌ای , نیروگاه بادی و نیروگاه خورشیدی
• کاربرد لوله‌های پلی اتیلن در سیستم لوله کشی کشتی‌ها و صنایع دریایی
• لوله کشی پلی اتیلن در تزریق سیمان و بتن و در پی ساختمان‌ها
• کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت معدن

خدمات لوله کشی پلی اتیلن در پروژه های شهری
خدمات لوله کشی پلی اتیلن

اجرای لوله کشی پلی اتیلن
لوله کشی پلی اتیلن

اجرای لوله کشی پلی اتیلن – اجرا لوله پلی اتیلن لوله کشی پلی اتیلنپیمانکار لوله کشی پلی اتیلن در کرج و تهرانپیمانکار لوله کشی پلی اتیلن  – سایز لوله پلی اتیلن